Wszystkie artykuły

Pierwsza szansa

Moduł Szanse sprzedaży to niewątpliwie jeden z ważniejszych elementów systemu, który pomaga w analizie i monitorowaniu etapów sprzedaży. Korzystaj z jego funkcjonalności, abyś mógł lepiej zarządzać zasobami firmy, doskonalić planowanie strategii sprzedaży, jak i określać prawdopodobieństwo jej finalizacji.

Jak dodać szansę sprzedaży

Proces sprzedaży powinien być jak najlepiej zorganizowany i uproszczony, aby Twoja firma odniosła finalną korzyść. Dodawaj szanse sprzedaży , żeby zwizualizować działania i poszczególne etapy niezbędne do zawarcia transakcji z kontrahentem. Możesz je dodać bezpośrednio na widoku szans lub przechodząc na profil kontrahenta.

Dodając szansę sprzedaży zostaniesz poproszony o wybranie istniejącego lub dodanie nowego kontrahenta. Jest to pole wymagane, które pozwala na uzupełnienie dalszej części formularza. W przypadku wyboru kontrahenta istniejącego już w bazie danych automatycznie zostaną dodane przypisane do niego kontakty.

Statusy szansy sprzedaży

Statusy dla szans sprzedaży to narzędzie, które umożliwia monitorowanie postępu i wyników w procesie sprzedaży. Pozwalają one sklasyfikować szanse sprzedażowe na podstawie ich aktualnego stanu. Wyróżniamy statusy, takie jak:

  • Aktywna - szansa w trakcie realizacji,
  • Stracona - nieudana szansa,
  • Wygrana - pomyślnie sfinalizowana szansa,
  • Usunięta - nieaktualna, ukryta szansa, dostępna tylko dla Administratora.
Dzięki tym statusom można lepiej organizować pracę, analizować wyniki sprzedaży oraz dostosowywać strategię w zależności od danego stanu szansy.

Pierwsza szansa - Ustawienie statusu Stracona dla szansy sprzedaży
Aby przypisać status Stracona dla szansy:
  1. Przejdź do edycji wybranej szansy.
  2. Kliknij w pole Status.
  3. Wybierz Stracona.
  4. Podaj Powód straty.
  5. Kliknij Zapisz.
Pamiętaj, że dokładne określenie powodu straty dla szansy o statusie Stracona jest kluczowe. Dzięki temu będziesz mógł podejmować odpowiednie działania mające na celu uniknięcie tych samych błędów w przyszłości oraz doskonalenie strategii sprzedażowej.

Stwórz własny lejek sprzedażowy

Optymalizuj i analizuj proces sprzedaży, dzięki zastosowaniu lejka sprzedażowego. To skuteczne narzędzie ilustrujące przebieg jego kolejnych etapów, z których każdy odpowiada za inną część procesu – od pozyskania potencjalnego kontrahenta , aż po sprzedaż usługi lub produktu . Stwórz własny lejek i dostosuj go do cyklu sprzedaży w swojej firmie wchodząc w Ustawienia Modułu Szans sprzedaży.

Pierwsza szansa - Miejsce dodawania lejeka sprzedażowego
Aby dodać nowy lejek sprzedażowy:
  1. Przejdź do Modułu System - Ustawienia.
  2. Kliknij na Moduły.
  3. Wybierz Moduł Szanse sprzedaży.
  4. Przejdź do zakładki Ustawienia.
  5. Kliknij na Zarządzaj w polu Lejki sprzedażowe.
  6. Kliknij ikonkę - wpisz nazwę i zatwierdź .
  7. Po dodaniu lejka uzupełnij go o etapy sprzedaży.
Pamiętaj, że lejek sprzedażowy nie musi ograniczać się wyłącznie do procesu sprzedaży. Może być równie skutecznie wykorzystany do śledzenia i optymalizacji innych procesów w firmie, takich jak windykacja czy rekrutacja.

Efektywne działania na szansach sprzedaży

Wykorzystuj dostępne narzędzia dla szans sprzedaży i jeszcze bardziej zwiększ skuteczność swoich działań w procesie sprzedaży, korzystając z poniższych wskazówek:

  • Dla każdej szansy sprzedaży masz możliwość dodawania produktów oraz usług , które są związane z potencjalną transakcją. Gdy szansa zostanie zrealizowana, będziesz mógł w łatwy sposób przenieść te produkty i usługi na kontrahenta, którego dotyczą, co ułatwi Ci zarządzanie i śledzenie transakcji po jej finalizacji.
  • Korzystaj z funkcji przypisywania prawdopodobieństwa do szans sprzedaży. Pozwala ona na precyzyjniejsze prognozowanie wyników danej transakcji, co z kolei ułatwia efektywne planowanie dalszych działań sprzedażowych. Choć domyślnie wartość jest pobierana z aktualnego etapu na którym znajduje się szansa, pamiętaj, że zawsze możesz ją dostosować do własnych oczekiwań i obserwacji.
  • Jeśli będziesz chciał zmienić status szansy na „Wygraną”, pojawi się komunikat umożliwiający Ci podjęcie decyzji o możliwości automatycznego przeniesienia wszystkich usług i produktów z szansy sprzedaży na powiązanego z nią kontrahenta. W przypadku produktów, system zaproponuje utworzenie zamówienia na podstawie wygranej szansy, którego dane możesz później uzupełnić zgodnie ze stanem faktycznym.
  • Korzystaj z aktywowania alarmu dla każdego z etapów lejka sprzedaży w Ustawieniach Szans sprzedaży. Ustaw liczbę dni, po upływie których dostaniesz automatyczne powiadomienie z zadaniem, że dana szansa na tym etapie wymaga Twojej uwagi. Dzięki tej funkcji nie przegapisz żadnej potencjalnej transakcji, a proces sprzedaży będzie efektywniejszy.
Przejdź do